Skip to main content
Theme
In series
Nederlands

The travelling sales woman

Annejet van der Zijl

Uitgevers bestempelden de roman ‘Sonny Boy’ aanvankelijk als ‘onverkoopbaar’, toch werd het een verkoopsucces van meer dan een half miljoen exemplaren.
Een boek schrijven is één ding, het verkopen nog heel iets anders. Aan de hand van Sonny Boy beschrijft Annejet van der Zijl hoe haar ‘onverkoopbaar’ geachte derde boek het tot een verkoopsucces van meer dan een half miljoen exemplaren bracht. Ze gaat in op de vraag in hoeverre een dergelijke megaseller te regisseren valt en bespreekt – aan de hand van onder andere de verfilming van Sonny Boy –de frictie tussen artistieke integriteit en commerciële belangen. In hoeverre verkoop je als schrijver je kindje? En hoe bewaar je in het schijnsel van een dergelijk succes je artistieke onbevangenheid?

See also

Placeholder
Herman van Gunsteren, Theo de Wit, Hans Harbers
Een avond over Politieke Stukken van Lolle Nauta
Nederlands

Zijn we eerst wereldburgers en pas in de tweede plaats Nederlander?